Selamlar Maceracılar,
Yeni yöneticimiz son Twitch yayınında sizlerden gelen soruları yanıtları. Bu yayındaki başlıkların özeti Türkçe çevirisiyle karşınızda!
Mesleklerle ilgili herhangi bir güncelleme var mı ve Sharandar tarifleri ne zaman sunulacak?
Takımımız zaten bazı küçük değişiklikler yaptı, ancak meslek sistemi kendi içinde çok karmaşık. Yakın gelecekte masterwork meslekleri üzerinde çalışmaya devam edeceğiz ve mevcut meslek tariflerini sıralamak veya güncellemek için neler yapabileceğimize de bakmaya başlayacağız ancak ne yazık ki bir sonraki güncelleme için önemli bir değişiklik olmayacak.
Roadmap(Yol haritası) paylaşabilir misiniz? (Eskiden bir sene içinde hangi değişiklikleri yapacaklarını önceden bir yol haritası ile paylaşırlardı. Yol haritasından kasıt bu.)
Önümüzdeki 6 ay ve gelecek yılın başı için net bir görüş alanımız var, ancak hala iç tartışmalar ve müzakereler var, bu yüzden şimdilik söz vermek istemiyoruz. Gelecek yıl için bir yol haritası paylaşmaya çalışacağız.
Tüm bugların bir kaydı var mı?
Evet, öncelikle önemli bugların birikmiş kayıtları ve ayrıca yalnızca bir kez veya bazı koşullar altında görünen tüm bugların kayıt listesine sahibiz.
Ayrıca, bu yılın geri kalanında geliştirici yaşam kalitesini ve oyuncu yaşam kalitesini artırmak için bazı girişimlerde olacağız. Bu, bugları daha hızlı, daha kolay ve daha güvenilir bir şekilde düzeltebilmeleri için geliştiriciler için can sıkıcı olan sorunları düzelteceğimiz anlamına geliyor.
Bard'ın sorunlarının çözümü için tahmini bir süre var mı?
Bard sorunları üzerinde çalışıyoruz; önümüzdeki birkaç ay içinde ilk paragon yolunun sorunlarını güncellemeyi ve düzeltmeyi bekliyoruz. Bazı hatalar hızlı bir şekilde düzeltilebilir, ancak bazıları daha fazla teknik güncelleme gerektirdiğinden uzun vadeli düzeltmelere sahip olacaktır. Önce ilk paragon yoluna (Minstrel) odaklanacağız ve sonra ikincisine bakacağız. (Songblade)
Hangi güçlerin daha az kullanıldığını bilmek için sınıf güçleriyle ilgili ölçümleri takip ediyor musunuz?
Evet ama oyuncuların düşündükleri yönde değil elbette. Oyuncuların ekipmanları ve teçhizatları hakkında bazı bilgilere sahibiz ancak bu durum bizim bilmek isteyeceğimiz kadar bize bilgi vermiyor. Bu yüzden bu veriler biraz yanıltıcı olabilir. Klasları birbirleriyle zindanlarda triallerde de karşılaştırıyoruz ve performanslarını gözetliyoruz. Tabiki eğer hiç kimsenin kullanmadığı bir sınıf gücünü farkedersek kesinlikle ona bir güncelleme getirmek için bakacağız.
Stronghold ile ilgili bir güncelleme olacak mı?
Stronghold için iki bölümden oluşan bir plan uygulamayı düşünüyoruz. Stronghold'da büyük bir yenileme yapmak istiyoruz, ancak bu biraz daha ileride olacak çünkü teknik açıdan bazı değişiklikler gerektiriyor. Ancak kısa veya orta vadede, Stronghold dükkanlarını yenilemeyi planlıyoruz, böylece oyuncular Guild Marklarını daha değerli eşyalar için harcayabilirler. Loncalara yeni özel eserler veya zırhlar eklemeden Guild Mark'ın kalıcı bir kullanıma sahip olması için rafine sistemi malzemeleri(glyph of potency vs.) de ekleyebiliriz.
Demogorgon neden genel zindan kuyruğundan kaldırıldı?
Demogorgon, başarı oranı çok düşük olduğu için genel sıradan kaldırıldı. Biraz bekledik ama zaman içinde bu oranda bir yükseliş görmedik. Başarı oranını sabitlemek için daha kolay zindan kuyrukları yapmaya çalışıyoruz.
Oyuncunun deneyimine de dikkat ediyoruz, mekaniği bilmeyen yeni oyuncular katılabildiği için halka açık kuyruklar daha zor. Neverwinter uluslararası bir oyun olduğundan, partideki diğer oyunculara açıklamak da zor olabilir, eğer bir dil engeli varsa, bu yüzden daha sezgisel olması gereken mekaniklere de ihtiyacımız olacaktır. Bu nedenle public(genel) zindan kuyruğuna daha az iletişim ve koordinasyon gereken zindanları ve trialleri koymaya çalışıyoruz, bu anlamda private(özel) zindan kuyrukları daha zor yapmaya ve daha iyi ödüller vermesi yönünde geliştirmeye çalışıyoruz.
Ödüller hakkında planlarınız neler, RNG, ve lockboxlar gibi?
Tüm oyunlarda bu tarz rng'ler olur ancak son güncellemelerde çok düşük oranlara sahip birçok eşya vardı. Bunu yapmak istemiyoruz eğer bir eşyaya çok düşük düşme oranı ekleyeceksek o eşyayı başka bir şekilde almanın yollarını da ekleyeceğiz. Örneğin silahlarınızı rastgele şansınıza göre elde edebilmenin yanında o silahları özel bir birim ile de satın alabilmeniz gibi.
Yakın zamanda gelen değişikler gibi büyük değişikler bizi bekliyor mu?
Yeni sistemler yapmaktan kaçınmaya çalışacağız, mevcut sistemleri cilalayıp iyileştireceğiz.
Neverwinter Gearbox Publish'in satın almasından etkilenecek mi?
Günden güne Neverwinter'da bir sürü yenilikler oluyor. Neverwinter'ın eski stüdyosu şu an Neverwinter üzerinde neler yaptığımız hakkında tam görüşe sahipler ve biz bunu yaparken araya girmek istemiyorlar. Yaratıcı kararlara dahil olmazlar ve doğrudan iş kararlarına dahil olmazlar, ancak pazarlama gibi yayıncılık tarafında daha fazla yer almaktadırlar.
İleri zamanda Barovia avları gibi bir sistem olacak mı?
Bunun gibi bir şey ileri modulde gelecek ama bunun hakkında fazla bir şey söylememek konusunda uyarıldım.
Aşırı yakın zamanda Barovia'nın av sistemine yakın bir şey yapacağız. Bu modülde Barovia hunt sisteminden özenilmiş güzel şeyler göreceğinizden emin olabilirsiniz.
Yaygın olarak belirtilen endişelerle ilgili ileriye bakarken mevcut oyuncularınıza ne tür güvenceler veriyorsunuz?
Oyunu çok düzenli oynuyorum, oyunda acı noktalar var. Genelde kendim yaşıyorum. Tüm sınıfları, rolleri veya özellikleri oynayamıyorum, ancak barbar benim birincil sınıfım olmasına rağmen diğer sınıfları da oynamaya çalışıyorum. Bildiğimiz bazı kilit alanlarda oyuncu yaşam kalitesini iyileştirmek için çok çalışacağız. Yeni özellikler ve yeni genişletmeler kesinlikle bazen zaman ve kaynaklar için rekabet ediyor, ancak oyunu çok önemseyen oyuncular için en büyük sıkıntı noktalarını belirlemek arasında iyi bir denge kurmaya çalışırken, büyüyebileceğimizden emin olmaya çalışıyoruz. Muhtemelen bu yılın sonundan önce gerçekleşecek olan girişimlerimizden biri, 20. seviyeye ulaştığınızda, zorlu triallere veya Vault of Stars'a hazırlanmak için nasıl hazırlanacağınız gibi deneyimi yumuşatmaya çalışacağız. Seviye 20'ye ulaştıktan sonra Vault of Stars'a kadar olan aşamada sizi hazırlayacağız, havalı teçhizat ve ödülleri nasıl elde edeceğinizi anladığınızdan emin olmanız gibi şeylere müdahele edeceğiz. Ayrıca, bazı yaşam kalitesini ele almak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız. Bir şeyleri düzeltmemiz gerekecek, ancak bazı durumlarda sadece bug düzeltme ve bazı şeyleri iyileştirmeye çalışmak için denge değişiklikleri olacak. Dengeleme ile ilgili olarak, belki nerf gerektirebilecek buggy, problemli veya bozuk şeyler olabilir, ancak bu tür şeyler yaptığımızda göreceli etkiye çok yakından bakacağız ve gerekirse oyunun hala ilginç olduğundan emin olacağız. Demek istediğim, eğer bir şey gerçekten iyiyse ve herkes onu kullanıyorsa onu dengelemek adına değiştirirseniz herkesi sinirlendirirsiniz. O şeyi düzeltmenize rağmen hala herkesin kullandığı tek şey o ise durumu daha iyi hale getirmemişsiniz demektir. Amacımız, herkesin kullandığı tek şey olduğu için bir şeyi nerflememek onun yerine ona uygun bir alternatif seçenek olan başka bir şey oluşturmak böylece oyuncular zaten olan şeyden sadece daha zayıf bir sürüm kullanmak yerine farklı seçenekler arasında seçim yapabilirler.
Öneri: Lütfen enchantmentları Trade Bar Store'a koyun.
Muhtemelen Trade Bar Store'da bir çeşit enchantmen koyacağız, ne zaman olacağına dair söz veremem ama değiştirmemiz ve muhtemelen güncellememiz gereken bir şey. Bilmiyorum, eğer Trade Bar Store'a maksimum seviye enchanmentlar koyacaksak, bir veya iki seviye gibi bir şeyle sınırlı olabilir.
Geri bildirim: Mount collarlarını geliştirmek için gerekli shardlar aşırı yüksek bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Mount Collar sistemi açıkça çok uzun vadeli bir kovalamaca olarak tasarlandı, gerçekten yapmanız gerekmeyen bir şey, ancak diğer şeylerinizi tamamladıysanız, o zaman meşgul olabileceğiniz bir şey. Gerçekçi olmak gerekirse uğraştırdığı süre fazla ve açıkçası faydaları çok düşüktür. Çoğu durumda, bazı çok küçük statlarda yalnızca yüzde bir artışı gibi rakamlar arttırıyor. Dürüst olmak gerekirse, birçok oyuncu epik ile devam ediyor ve bununla devam ediyor. Oyuncuları bir dereceye kadar sistemle ilgilenmeye teşvik etmek istiyoruz ve çoğu şu anda bunu görmezden geliyor çünkü algılanan maliyetler çok yüksek. Bununla yapabileceğimiz bir şeye bakacağız ve bunu nerede biraz daha iyi hale getirmeye çalışabileceğimizi bulacağız.
Portobello's Campaign ve Call to Arms gibi bazı etkinlikler geri gelecek mi?
Evet! şu anda eski etkinlikler revize etmeye çalışıyoruz. Özellikle Call to Arms ve onun parçası olan skirmisleri revize etmeye çalışıyoruz. Bazıları iyi halde bazıları birkaç takım değişikliğe ihtiyacı var. Ek olarak eski etkinlikleri yeni vendor sistemine bağlamaya çalışıyoruz. Bu vendor'u biraz daha rahat yapmaya çalışıyoruz böylece daha kısa ve uzun etkinliklerde de kullanabileceğiz. The Portobello'nun Senaryosu bildiğiniz üzere Day of the Dungeon Master'ın bir parçası, ve bu etkinlik önümüzdeki birkaç ay içinde ara sıra karşımıza çıkacak! Bu etkinlikler için eşsiz ödüller tasarlamaya çalışıyoruz.
Zıpkın mekaniğini oyunun diğer alanlarında kullanma hakkında bir planınız var mı?
Zıpkın mekaniği çok eğlenceli ve kurulduğu ve uygulandığı şekilde bir tür bölgeye özgü mekaniktir. Bu, tüm bölgelere tercüme etmemiz veya onu Neverwinter'ın temel bir parçası haline getirmemiz ellbette kolay bir iş değildir. Ancak yine de gelecekte bunu daha kompleks bir şekilde geliştirmeyi düşünüyoruz
Başarılar ve koleksiyonlar gibi diğer sistemleri yeniden işlemeyi planlıyor musunuz?
Umut ediyoruz ki bunların birkaçının üstesinden geleceğiz, bu yıl içinde bunlardan birkaçının içinden geçtiğimizden emin olmak istiyoruz. Başarımlar biraz daha efor isteyen bir iş hemen şıp diye halledemeyeceğimiz bir şey. Bireysel başarımları düzeltebiliriz ve başarı başına sorunları çözebiliriz ancak örneğin yeni bir başarı sistemi için bunu oldukça önceden planlamamız gerekiyor.
Tüm klasları dengelemek mümkün mü? Sizin bakış açınızdan, bu ne anlama geliyor?
Bu zor bir soru! Tüm sınıfların diğer her sınıfın yaptığı her şeyi yapabilmesini istemiyoruz, aksi takdirde küçük bir benzersizlik kaybı olur. Ama aynı zamanda sınırsız çeşitte içerik yapmıyoruz. Belli ki triallerimiz, zindanlarımız, macera bölgelerimiz var ve inşa ettiğimiz bazı temel şeyler var ve sınıfların yaptığımız bu farklı şeylerde başarılı olmak için farklı yolları olmalı. Günlük güçler gibi her bir gücü bu tür şeylerde uygulanabilir kılmak zorunda değiliz ancak sınıfların her biri için ilginç ve anlamlı seçimler olduğundan emin olmaya çalışıyoruz. Bizim açımızdan dengeyi geliştirmek, daha anlamlı seçenekler eklemek anlamına geliyor. Bard Minstrel, Wizardlar ve Paladinler'in de biraz ilgiye ihtiyacı olduğundan daha önce bahsetmiştik. Paladinler genellikle önemli ve uygulanabilirdir ancak çok fazla seçeneğe sahip olmaları gerekmez.
Elminster gibi ejder binekleri görecek miyiz?
Eğlenceli olurdu, ancak binekleri ne kadar büyük yapabileceğimiz konusunda bazı alan sınırlamaları var, bu yüzden bir ejderhanın etrafında uçmak veya etrafında sürmek mevcut sistem için biraz fazla olabilir, önemli bir yeniden çalışma gerektirecektir ama bakacağız. Gelecekteki sürümler için yapabileceğimiz bir şey olabilir.
Companions of Hall tekrardan gelecek mi ve Zen markete yeni eşyalar gelecek mi?
Evet, Companions of Hall'ın Yoldaşları geri dönecek. Yeni çıkan ve sadece bir kez piyasaya sürülen ve sonra bir daha asla mevcut olmayan hiçbir şeyi istemiyoruz. Muhtemelen yine oldukça düşük bir tekrarlamada tutacağımız bir şey, bu yüzden bu tür şeyler geri geldiğinde oldukça benzersiz bir olay olacak. ZEN Pazarı ile ilgili olarak, bu, yaşam kalitesi iyileştirmeleri ile ilgili olabilir, banka, çantalar, genişletici şeyler gibi görünüm öğeleriyle ilgili yeni depolama genişletmesi sunma açısından belirli şeylerde birkaç iyileştirmeye bakıyoruz. Biraz teknik çalışma gerektirecek çünkü bir karakter üzerindeki ek yüklerin üstesinden gelebileceğimizi doğrulamamız gerekiyor, ancak aynı zamanda yaşam kalitesi iyileştirmelerinin kombinasyonları olan şeylere bazı genişletmeler bakıyoruz. Örneğin meslek çantası kapasitesini gerçekten artırmak istiyoruz. Ayrıca ZEN Market ve Wondrous Bazaar'ınında periyodik olarak bulunan şeylere de göz atacağız.
Pvp için herhangi bir planınız var mı?
Hayır bu anlamda maalesef bir planımız yok. Ancak bu hiçbir zaman olmayacak anlamına da gelmiyor. Olacak ancak henüz roadmapimizde bu yok. Belki bu Stronghold geliştirmesinin bir parçası olarak gelebilir.
En az bir tür özel PvP odak özelliğimiz var, ancak bu yakın vadede olmayacak. Bu biraz ileride yapacağımız bir şey ve daha bu hakkında düşüneceğiz, ancak glorye dayalı ödülleri iyileştirmenin veya bunlara erişim sağlamanın yollarına bakabiliriz.
Xuna yoldaşı hakkında durum nedir?
Ona bakacağız. Ben de Juma Bag'den xuna almış biriyim. Bazı yoldaşlar bazen nükseden problemli güçlere sahip. Xuna bu yoldaşlardan biriydi, hem tekli hedefte hem de çoklu hedefte yüksek hasarlar çıkartabilen bir yoldaştı. Xuna'nın şu anki durumu iyi. Yoldaşlara baktığımızda, yoldaşları nerflemeden önce onu düzeltmenin başka bir yolu olup olmadığından emin oluyoruz. İleride her yoldaşın kullanışlı olduğundan emin olacağız. Örneğin destek rolünü oynayan bir oyuncu yoldaş olarak takımı bufflayacak bir şey kullanacak. Tank/heal ve dps'in kullandığı yoldaşlar oyun anlayışı doğrultusunda spesifik olarak değişecek. Şu anda hiçbir boşluğu doldurmayan ve hiçbir alanda gerçekten uygun olmayan yoldaşlar için, güçlendirme yapmak ve daha iyisini yapmaya çalışmak ve metaya geri getirmek ana hedefimiz. Her zaman yeni yoldaşlar yayınlamak zorunda değiliz, zaten çok sayıda yoldaş var ve bazılarını elde etmek zor ve onları geliştirerek ve daha uygulanabilir hale getirerek çok fazla değer katabiliriz.
Foundry'i geri getirmek adına bir planınız var mı?
Maalesef hayır. Foundry güzeldi ama birçok soruna yol açıyordu. Foundry'i desteklemenin maliyeti o kadar yüksekki oyunun geri kalanında yapacağımız şeyler gerçekten azalıyor.
* Okuduğunuz için teşekkürler, bu çeviri Dungeon Hunter - Heironeous tarafından hazırlanmıştır. Sadece önemli sorular alınmıştır!
Fatihhbaser, senin de oyunu pek oynamadığın aşikar. Oyuncu kitlesinin büyük bölümü arc'ta kalan kısmı zen alışverişinde daha hesaplı olan Epic'ten oyuna giriş yapıyor. Steam Chart verileri okurken göz önüne alman gereken gelişmeler oldu.
Tamamını okudum ama tatmin edici/umut verici tek bir cümlesine bile rastlamadım reisin. Steam chart istatistiklerine bile bakmıyorlar sanırım, oyunu düzenli oynayan sayısı 750'lere kadar düşmüş durumda. Oyun resmen ölüyor ve hatta öldü. RIP
Teşekkurler. Emeğinize sağlık.
Teşekkurler. Emeğinize sağlık.
Pvp için yakın zamanda güncelleme gelmeyecekse bu durumda Stronghold içinde güncelleme uzun bir süre olmayacak.